Ωμοφαγία σημαίνει να τρώμε ωμές ζωντανές τροφές που δεν έχουν υποστεί θερμική επεξεργασία. ΩμοMονοφαγία (ή Ωμο-Μονοφαγία) σημαίνει να τρώμε σε κάθε γεύμα ένα είδος τροφής.


Σαλάτα ανάμικτη φρέσκια ''Τούρμπο''

Μην μαγειρεύεται την τροφή σας με την φωτιά του θανάτου, που είναι η φωτιά που σας κατακαίει θερμότερη από το αίμα σας. Μαγειρέψτε μόνο με την φωτιά της ζωής.
Ευαγγέλιο της Ειρήνης των Εσσαίων

Ας μας προστατέψει ο Θεός από την αμάθεια, την έλλειψή εμπειρίας και το κυνήγι των γιατρών
Ιπποκράτης

Τετάρτη, 9 Νοεμβρίου 2011

Μικρές συμβουλές διατροφής και συνδυασμοί τροφών



  • Το πολύ νερό κατά την διάρκεια των γευμάτων μειώνει τα γαστρικά υγρά και επιβραδύνει την διαδικασία της πέψης. Πιείτε πριν το γεύμα ή μια ώρα μετά το γεύμα.

  • Ενυδατώνετε τον οργανισμό καθ' όλη την διάρκεια της ημέρας.

  • Το μούλιασμα των ολόκληρων σιτηρών, οσπρίων, ξηρών καρπών και σπόρων σε φιλτραρισμένο ή νερό πηγής για 4-24 ώρες, αναλόγως το μέγεθός τους, πριν τα φάμε μεταβάλλει το συγκεντρωμένο άμυλο και τα λίπη σε πιο απλούς υδατάνθρακες και μεταβάλλει την πρωτεΐνη σε ελεύθερη μορφή αμινοξέων έτσι ώστε το σώμα να χρησιμοποιεί το 100% της θρεπτικότητάς τους. Μουλιάστε και ξεφλουδίστε τα αμύγδαλα αφού το δέρμα τους περιέχει τανίνη.

  • Ένα μπωλ ωμών πράσινων λαχανικών θα πρέπει να τρώγεται με κάθε γεύμα, επειδή λόγω των ενζύμων που περιέχουν βοηθούν τα θρεπτικά συστατικά να πηγαίνουν στα κύτταρα.

  • Αν βράζετε τα λαχανικά είναι προτιμότερο να το κάνετε στον ατμό και για λίγη ώρα για να μην χάνονται τα ένζυμα.

  • Τα φρούτα δεν πρέπει να καταναλώνονται με το φαγητό, αλλά μία με δύο ώρες πριν ή μετά το γεύμα.

  • Μην συνδυάζεται γλυκά με ξυνά φρούτα.

  • Τα όσπρια συνδυάζονται μόνο με σαλάτες, ή ελιές, χωρίς ψωμί.

  • Ο συνδυασμός οσπρίου-ρυζιού (π.χ. φακόρυζο) μας δίνει υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνη.

  • Οι αμυλούχες τροφές, τα φρούτα και τα λαχανικά πρέπει ν΄ αποτελούν την βάση της διατροφής μας.

  • Οι αμυλούχες τροφές καλό είναι να καταναλώνονται το πρωί ή το μεσημέρι.

  • Οι αλκαλικές τροφές είναι η βάση της υγείας. Ανανεώνουν τα κύτταρα μέσω του αίματος. Οι όξινες τροφές οξειδώνουν τους ιστούς και τα όργανα και οδηγούν σε ασθένειες. Η ισορροπία είναι περίπου 80% αλκαλικό περιβάλλον και 20% όξινο.

  • Αλκαλικές τροφές: μπρόκολο, πατζάρια, λάχανο, καρότο, κουνουπίδι, αγγούρι, σέλινο, μελιτζάνες, πράσινα φασόλια, πιπεριές, μπιζέλια, μπάμιες, ραπανάκια, κολοκύθι, σπανάκι, μαρούλι, κρεμμύδι, ντομάτα, ρύζι, πατάτα, αμύγδαλα, σκόρδο, αρωματικά χόρτα (μαϊντανός, κτλ.), λεμόνι, γάλα, μήλα, πορτοκάλια, ανανάς, αβοκάντο, μπανάνα, καρπούζι, πεπόνι, σταφύλι, φράουλα, κεράσι, ροδάκινο, σύκο.

  • Όξινες τροφές: κόκκινο κρέας, πουλερικά, ψάρια, φυστίκια, κολοκυθόσποροι, ηλιόσποροι, όσπρια, δημητριακά (ζυμαρικά, ψωμί), τυρί, αβγά, μαργαρίνη, σπαράγγια, αγγινάρες, ζάχαρη, μέλι, καφές, κακάο, αλκοόλ, τσάι, παγωτά, αναψυκτικά, μούρα, δαμάσκηνα.

  • Καλοί συνδυασμοί τροφών:
    Άμυλο με λαχανικά. Πρωτεΐνες με λαχανικά.

Κακοί συνδυασμοί τροφών:
Άμυλο με άμυλο, άμυλο με πρωτεΐνη, άμυλο με οξέα, άμυλο με σάκχαρα και γλυκά φρούτα. Πρωτεΐνη με πρωτεΐνη (π.χ. κρέας με αβγά, ψάρι με τυρί), πρωτεΐνη με άμυλο (π.χ. κρέας με πατάτες, κρέας με μακαρόνια), πρωτεΐνη με σάκχαρα και γλυκά φρούτα, πρωτεΐνη με λίπος (π.χ. κρέας με βούτυρο, κρέμα γάλακτος, λάδι), πρωτεΐνη με οξέα.
fysei 

Δεν υπάρχουν σχόλια: